Publikationen
Sammelbandbeitrag
- Saatz, Inga 2017. Wo steckt nur der Fehler in der SQL-Anfrage? In Automatische Bewertung von Programmieraufgaben : ABP 2017 : proceedings of the Third Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2017) : Potsdam, Germany, October 5-6, 2017. Aachen: RWTH Aachen, 1–9. http://ceur-ws.org/Vol-2015/.
- Saatz, Inga & Kienle, Andrea 2013. Learning with e-flashcards. In Scaling up learning for sustained impact : proceedings ; th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2013, Paphos, Cyprus, September 17 - 21, 2013. Berlin: Springer, 629–630.
- Saatz, Inga 2013. Linking mobile learning and offline interaction. In Proceedings of the 2013ACM conference on pervasive and ubiquitous computing adjunct publicaion. New York: ACM, 1389–1392.
- Saatz, Inga & Kienle, Andrea 2013. Mobile support for ad-hoc learning communities. In Scaling up learning for sustained impact : proceedings ; th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2013, Paphos, Cyprus, September 17 - 21, 2013. Berlin: Springer, 44–48.
- Kienle, Andrea & Saatz, Inga 2013. In die e-Lernkarten geschaut. In DeLFI 2013 : die 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) ; 8. - 11.9. 2013 in Bremen. Bonn: Gesellschaft für Informatik, 47–58.
- Saatz, Inga & Kienle, Andrea 2012. Klasse trotz Masse. In DeLFI 2012 : die 10. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 24. - 26. September 2012 ; FernUniversität Hagen. Bonn: Gesellschaft für Informatik, 135–146.
Konferenzposter
Journalartikel
- Rakow, Thomas C. u. a. 2021. Es EILD - Anforderungen an die Publikation freier Lerneinheiten (OER) im Fach Datenbanken. Datenbank-Spektrum : Zeitschrift für Datenbanktechnologie und Information Retrieval ; Organ der Fachgruppe Datenbanken der Gesellschaft für Informatik e.V. 2021, 111–120.
- Borusiak, Peter u. a. 2018. Automated extraction of quality indicators for treatment of children with complex developmental disorders. International Journal for Quality in Health Care 2018, 563–567.
- Saatz, Inga & Kienle, Andrea 2014. Increasing quality in large scale university courses : E-flashcards as an approach to support active learning and individual facilitation. FormaMente : Rivista internazionale di ricerca sul futuro digitale 3, 205–221.
- Saatz, Inga & Kienle, Andrea 2013. Increasing quality in large scale university courses. e-learning and education : eleed 9, ohne Seitenangabe.
- Kienle, Andrea & Saatz, Inga 2013. Dual Eye Tracking in CSCL at the CSCL 2013. Presented at the DUET 2013 Workshop 15–19.